Minimalisme

Minimalistische boekcover

Minimalismeis een stijl die een gevoel van luxe, elite, mystiek en schaarste uitstraalt. Geen wonder dat het vaak wordt gebruikt in corporate design, reclame en verpakkingsontwerp. Als u streeft naar eenvoud en een duidelijke en beknopte merkboodschap wilt overbrengen aan de consument, dan is minimalisme de aangewezen weg.

Alleen de basis gebruiken om uw product aan te prijzen toont vertrouwen. Een eenvoudige verpakking die niet al het gedoe van gedurfde ontwerpkeuzes nodig heeft, laat zien dat u uw product vertrouwt zoals het is.

Bovendien kan het mensen helpen uw doel beter te begrijpen. Er zijn geen elementen die de kijker afleiden van de uiteindelijke boodschap die uw ontwerp overbrengt.

Kenmerken van minimalistisch design zijn:

  • Een strak ontwerp zonder het gebruik van veel verschillende elementen
  • Minimaal gebruik van verschillende kleuren
  • Eenvoudige maar verleidelijke typografie
  • Gebruik van witte ruimte
TwoSpots. Minimalistisch posterontwerp.
Volgende pagina